اميرة الرومانسيه



 
الرئيسيةالرئيسية  افضل الاعضاءافضل الاعضاء  مكتبة الصورمكتبة الصور  بحـثبحـث  التسجيلالتسجيل  دخولدخول  

شاطر | 
 

 الله ....الوطن .....ام الخلول

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
ملكة الرومانسيه
Admin
Admin
avatar

انثى
عدد الرسائل : 180
العمر : 32
العمل/الترفيه : لا اعمل
المزاج : فى حالة حب
المزاج :
لااله الاالله :
1 : ملكة الرومانسيه
تاريخ التسجيل : 07/05/2008

مُساهمةموضوع: الله ....الوطن .....ام الخلول   الخميس مايو 08, 2008 3:48 pm

الله.....الوطن.....ام الخلول - Wed, 2008-03-12 09:45 By ana ga3an
إذا الدنيا أقبلت باض الحمام على الوتد وإذا أدبرت الدنيا بال الحمار على الأسد
حقيقي لا اعرف قائل هذة الحكمة لكن في كل الاحوال اعتقد ان مصر في مرحلة
تبول الحمير علي الاسود فقد ولي زمن الخيل التي في نواصيها الخير
واصبحنا في زمن الحمير المصابة بالحصر

ابن البطيخ
الحضري باشا ابن كفر البطيخ اللي معرفش الفرق بين الشراب الاديداس و الكالسون الا لما جة القاهرة
قامت الدنيا و مقعدتش لهروب المحروس لسويسرا للاحتراف مع نادي درجة تانية وطالب البعض برقبة الخائن و احلت بعض الجماعات دمة و خرج العيال ملط في الحواري يهتفو بسقوط الحضري و اصبح النداء بعد ارقص يا حضري
الطم يا حضري و عند عودتة و ذهب لحضور التدريبات هجم جماهير الاهلي علي النادي محاولين الفتك بة و ان دل علي شيء دل علي تخلف شعبنا الحبيب و ان ريالتة شبر علي صدرة و الله اللي عملوة لو اتعمل نصة علشان غزة و العراق و لبنان
او لاجل الاساءة لرسول الله لكان حالنا غير كدة ونهش و لعن و سب في الحضري كما لو انة قتل عيل من عيالهم
ومحامي من ابو بيضة و كباية شاي يطالب باسقاط الجنسية عن الحضري
كفو ايديكم عن رجل كان اقصي احلامة طرمبة مية نضيفة جنب بيتة

السيد الكبير المبجل
كبيرنا و عمنا و تاج راسنا رئيس جمهورية مصرادخل بذات نفسة شخصيا وطلب من زاهر حل مشكلة الحضري وكفاية الواد نفسيتة مش ناقصة و جمال مبارك برضة واحد من اللي اقنعو الحضري بالعودة و يابو عصام عيب انت مش بتلعب في حارة بعجر مينفعش
تكت كدة ارجع و متخافش
و انا و من موقفي هذا ادعو كل الجرابيع اللي بيقفو في طوابير العيش
او ورثتهم اذا حد فيهم فاضي وادعو اهالي موتي العبارات وشهداء العمارات وضحايا البلاعات و قتلي المستشفيات ومرضي المسرطنات
و العاطلين عن العمل و اللي مش لاقيين جواز واللي مش لاقين غيار
التوجة لسويسرا و محاولة الاحتراف هناك عسي ان تنظر اليهم الدولة بعين العطف و يتدخل الرئيس شخصيا لحل مشكلاتهم
اخوان
من حوالي عشرة ايام فتح باب الترشيح لانتخابات المحليات وحسب احصائية أصدرها مكتب الارشاد للجماعة ان هناك 720 عضو بالجماعة تم اعتقالهم و ان معظم هؤلاء من المرشحين في 20 محافظة غير طبعا عمليات غلق اي نشاطات اقتصادية و تجارية للاخوان و نقل مدرسين معروفون بتوجههم الاخواني الي اماكن اخري
الانتخابات المحلية من وجهة نظري هي اجرائات حكومية روتينية تهدف لترقية بعض الموظفين
في مثل بيعجبني اوي بيقول
طول ما انت زمار وانا طبال ياما حتجمعنا ليالي طوال
فليزمر هؤلاء و يطبل هؤلاء و المصريين يرقصو علي فحم مشتعل

نظيف
كلما قرأت او شاهدت تصريح لمسؤل حكومي شعرت انة يعيش في دولة غير التي نعرفها فمرة يخرج نظيف الرائد في مشروع القرية الذكيةو الحمار ابو بصمة الصوت و العجل البلو توث
و يؤكد ان إضرابات الموظفين الحكوميين محظورة هي اية حكاية محظورة دي اللي كل ما حد ميعجبهمش يتقال علية محظورة
علي كدة الولية ام فكري اللي فارشة في سوق الخضار اللي بتلعن سلسفيل الحكومة ليل نهار هايبقي اسمها ام فكري المحظورة
وكما شعرت من تصريحة انة محروق قوي من موظفي الضرائب العقارية و علي حد قولة الحكومة مبيتلويش دراعها و ان اي صاحب حق يستطيع أن يأخذه عن طريق قنوات التعبير القانونية
و النبي يا باشا قولنا القنوات دي فين و هل لازم نروح بالمايوهات لا يكون قناة منهم مبلولة ولا حاجة
و ايضا تكرم السيد الوزير بقولة ان الحكومة تسامحت معهم لإدراكها الظلم الواقع عليهم لعدم مساواتهم بموظفي الضرائب العامة
كما لو ان الحكومة دي امنا و احنا شوية عيال صيع محتاجين نظرة عطف
ا و ليس كل موظفي الدولة من اصغرهم الي رئيس الجمهورية يقبضو مرتباتهم للاهتمام بامور الشعب
واضح ان نظيف مقراش الدستور اللي يكفل حق الافراد فى الاضراب والاعتصام للتعبير والمطالبه بحقوقهم

حاتم الجبالي
جديد وزارة الصحة بقي سيكون لزاما على آلالاف من الممرضات المصريات المنتقبات، أن يكشفن عن وجوههن وأيديهن أثناء عملهن في المستشفيات، بموجب قرار لوزارة الصحة يقضي بتوحيد زي الممرضات بغض النظر عن شرعية النقاب من عدمة مش دة موضوعي الموضوع بقي جدية الموضوع و القرارات التعسفية اللي هاتتخذ لمن تخالف القرار يعني لو كان الوزير اتشملل زي ما تشملل علي الزي كان اقر قوانين للنظافة و حسن المعاملة و توفير البنج و اساسيات الاسعاف بدل ما الغلابة بيخلعو ضرسهم من غير بنج لانة رفاهية في نظر الجبالي باشا الكوميديا بقي
ان خلعهم النقاب مش هايحل استهبال بعض المنقبات من الممرضات بانها ترفض علاج الرجال
بحجة انة لا يجوز
خلاص يا ستنا اقعدي في بيتك و خلي اللي هاتشوف شغلها تسترزق

جمال البنا
حبيب الكل اللي مفرج هم الشباب و مرجع الصبا للشيوخ و الرجال
وصاحب فتوى إباحة التدخين للصائم
بعد ان اتحفنا باخر فتوي لسيادتة بإباحة القبلات بين الشباب والفتيات في الأماكن العامة معتبرا أن القبلات بين غير المتزوجين من الشباب والفتيات من الضعف البشري وتدخل ضمن اللمم في الإسلام
، أي الذنوب الصغيرة التي تمحوها الحسنات
جايز علشان سيادتة عندة 80 سنة فموضوع البوس مش هايجيب نتيجة مع من هو في نفس العمروهو في سن جدها لا حرج يعني
يا اخوانا الشاب من دول لو تخيل واحدة بس و هو نايم يفوت في قطر نسوان ميوقفوش الا لما حد يشد جزرة الفرامل
نروح نقولة البوس حلال وربك بيلطف بعبيدة بوسها و توكل
يحضرني المثل القائل جاتنا بنت خالتنا زادتنا هباله على هبالتنا

سيد رشوان
راجل مرتبة 400 جنية زفت مصري
لبس زي امرأة منقبة علشان يقف في طابور العيش النسائي لانة اخف في الزحمة
طبعا اتقفش و اكل علقة موالد و عند حضور الشرطة بكي الرجل كما الولايا و انة اضطر لهذا الفعل
من قسوة المأساة التي يعيشها كل يوم، هو ومعظم المصريين من أجل الحصول على رغيف الخبز
ولكي يتجنب المعارك و اذكركم بعجوز الدقهلية الذي سقط في طابور العيش مغشيا علية ثم وفاتة
غير وفاة مواطن بالاقصر بعد ضربة علي ايد بلطجي في طابور العيش
غير الخناقات بالسنج والمطاوي في وسط القاهرة في طوابير العيش
غير قتيلين في حلوان و 17 جريح
انا متوقع كمان 30 سنة هايبقي في بانوراما حرب الرغيف اسوة ببانوراما حرب اكتوبر

و كفاية كدة علشان انا دمي اتحرق

_________________

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://amera-elromancia.montadalhilal.com
MR.BIBO
مشرف
مشرف
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 278
المزاج : زي الفل
اوسمه :
لااله الاالله :
تاريخ التسجيل : 08/05/2008

مُساهمةموضوع: رد: الله ....الوطن .....ام الخلول   الأحد مايو 11, 2008 12:06 am

بارك الله فيكي اختي الغالية

ملكة الرومانسيه

فعلن كلامك صح

تسلم ايدك علي طرحك

الموضوع

تقبلي مروري

_________________
[align=center][/align]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
همسه
Admin
Admin
avatar

انثى
عدد الرسائل : 161
العمر : 34
العمل/الترفيه : بحب
المزاج : الحمد لله
المزاج :
اوسمه :
لااله الاالله :
2 : همسه
تاريخ التسجيل : 07/05/2008

مُساهمةموضوع: رد: الله ....الوطن .....ام الخلول   السبت مايو 17, 2008 7:01 pm

لما دمك اتحرق كتبتيه ليه

_________________
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://www.google.com
II~m.samy~II
عضو جديد
عضو جديد
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 15
المزاج : عادى
اوسمه :
لااله الاالله :
تاريخ التسجيل : 12/05/2008

مُساهمةموضوع: رد: الله ....الوطن .....ام الخلول   الأحد مايو 25, 2008 1:48 am

طول ما انت زمار وانا طبال ياما حتجمعنا ليالي طوال
فليزمر هؤلاء و يطبل هؤلاء و المصريين يرقصو علي فحم مشتعل




هية مصر كدا وهتفضل طول عمرها كدا عاجبكم تعيشو فيها عيشو مش عاجبكم شوفو غيرها مبادئ الحاج بتاعنا بتقول كدا

ربنا يسترها علينا وعليكم
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
 
الله ....الوطن .....ام الخلول
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
اميرة الرومانسيه :: منتديات عامة :: الراى العام-
انتقل الى: